۱۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۳۶

گزارش خبرنگار مهر از چین/

شی جین پینگ دبیرکل حزب کمونیست چین شد/ معرفی دبیرکل یک روز قبل از آغاز کنگره

شی جین پینگ دبیرکل حزب کمونیست چین شد/ معرفی دبیرکل یک روز قبل از آغاز کنگره

«شی جین پینگ» معاون فعلی رئیس جمهوری چین به طور رسمی به عنوان دبیر کل هجدهمین کنگره حزب کمونیست معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، با نزدیک شدن به روز افتتاح هجدهمین کنگره حزب کمونیست که 8 نوامبر در شهر پکن کار خود را به طور رسمی آغاز می کند، دبیر کل این کنگره که در آینده رئیس جمهوری این کشور نیز خواهد بود انتخاب شد.

«شی جین پینگ» که در حال حاضر معاون رئیس جمهوری چین است با در اختیار گرفتن مسئولیتش در کنگره، به نوعی دبیر کلی حزب کمونیست در پنج سال آینده و ریاست جمهوری چین را نیز برعهده گرفته است.

 یکی از دلایل دیر معرفی شدن شی جی پینگ به عنوان دبیر این کنگره و در حالی که یک روز به آغاز کنگره باقی مانده بود، این است که حزب کمونیست در اطلاع رسانی فعالیت های خود و خبرهای مربوط به این کنگره با حساسیت زیاد عمل می کند و به نوعی مسایل امنیتی را در نظر می گیرد. چنین رویکردی برای کسانی که با نظام کمونیستی آشنایی دارند چندان دور از ذهن نیست.

هجدهمین کنگره حزب کمونیست چین که بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی چین آن را یک جریان و موج اصلاحات در سیاست های پیش روی این کشور می دانند، فردا در شهر پکن آغاز می شود.

در این کنگره هیات های مختلفی از اقصی نقاط چین شرکت خواهند کرد. رسانه های چین اینگونه گزارش کرده اند که 38 هیات مربوط به 31 استان، منطقه خودمختار و شهرهای تحت اداره مستقیم دولت مرکزی، گروه نمایندگان مختلف کمیته و دولت مرکزی، موسسات مرکزی، ارگان های بانکداری مرکزی، ارتش آزادی بخش مردم، پلیس و اعضای حزب کمونیست تایوان در این کنگره نام نویسی کرده اند.

به گفته مسئولان بخش رسانه ای کنگره 1704 خبرنگار چینی و خارجی برای پوشش رویدادهای کنگره به شهر پکن آمده اند.

امروز همچنین نشست تدارکاتی هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در پکن و به ریاست هو جین تائو ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش رادیو بین المللی چین، تعداد نمایندگان شرکت کننده در کنگره ملی حزب کمونیست چین 2325 نفر است، از این میان، 2280 نماینده در نشست امروز شرکت کردند.
 
در این نشست، دستورات هجدمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به تصویب رسید. استماع و بررسی گزارش کار هفدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست، بررسی گزارش کار کمیته مرکزی بازرسی انضباطی حزب، بررسی اصلاحیه اساسنامه حزب کمونیست، انتخاب هجدهمین کمیته مرکزی حزب و انتخاب کمیته مرکزی بازرسی انضباطی حزب از دستورات هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین خواهد بود.

کد خبر 1738379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha